Handelsbetingelser for privatkunder
Klik her for at se handelsbetingelser for erhvervs- og EAN kunder
Generelle oplysninger
Music Group Denmark A/S og denne webshop vil fremadrettet benævnes som “sælger, os, vi, vores, webshoppen”, mens den direkte købende kunde hos Music Group Denmark A/S vil benævnes som “kunde, dig, din, du, dit”.
Adresse:
Pioneershop.dk
Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4, 8240 Risskov
info@pioneershop.dk
Tlf. +45 70273041
Aktieselskab
CVR nr.: 33777175
Etableringsår: 2011
Levering
Leveringsprisen varierer imellem 0 DKK og 199 DKK, afhængig af leveringsform, produkt og total købesum. Køber vil naturligvis blive oplyst om dette, inden ordren gennemføres. Bemærk at du under ordreafgivelse har mulighed for at angive en alternativ leveringsadresse. Denne kan benyttes såfremt det bestilte udstyr skal leveres på en sekundær adresse f.eks. på din arbejdsplads.
* Bemærk: Når du bestiller varer og vælger "privatlevering" kan ordren blive leveret af en eller flere forskellige transportører som f.eks: GLS, Post Danmark, UPS, DPD osv. Dette skyldes at vi sender fra mange forskellige leverandører som benytter forskellige transportører. Pakker vil derfor blive håndteret efter den pågældende transportørs forsendelsesmetode og kan blive sendt til nærmeste GLS pakkeshop, posthus mm. såfremt der ikke er nogen til stede på adressen når chaufføren forsøger at levere varen.
Hvis du gerne vil vide hvem der levere kan ordre, kan du logge ind på "Min konto" via vores webshops, hvor det i de fleste tilfælde står oplyst, hvem der leverer ordren. Såfremt dette ikke er oplyst, er du velkommen til at sende os en mail.
Leveringstiden kan variere alt efter varens lagerstatus, og er angivet på det enkelte produkt.
Vær opmærksom på, at der ved privatlevering af store og eller tunge varer leveret med vognmand f.eks Dachser eller Danske Fragtmænd, vil være tale om levering til kantsten.
Betaling
På webshoppen Pioneershop.dk kan der betales med nedenstående betalingsmidler. Når betaling er modtaget afsender vi varerne til dig.
Kort:
-
Dankort
-
Visa/Dankort
-
Mastercard
-
MasterCard Debit
-
Visa
-
Visa Electron
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra webshoppen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke kortgebyrer.
MobilePay
Køb online og betal via din mobiltelefon
Bankoverførsel
Ingen gebyrer
Du overfører totalbeløbet til vores bankkonto i Spar Nord Bank A/S:
Reg.: 9004 - Konto: 4576756068
BIC / Swift code: SPNODK22
IBAN nr.: DK3690044576756068
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
EAN nummer
Kun for myndigheder eller offentlige institutioner
Gavekort
Ved brug af gavekort, kan der kun benyttes én gavekortkode pr. køb
Viabill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 10.000 kr.
Læs mere på www.viabill.com/kredit
Beløb over 5.000 kr. kan finansieres i samarbejde med SparXpress.
Priser
Alle priser på vores webshops vises i danske kroner DKK og er inklusive moms og andre afgifter.
Det er muligt for dig at se dine tidligere ordrer ved login på vores webshops. Efter log ind kan du f.eks. printe købsfaktura og lignende.
Du kan se din købshistorik fra det tidspunkt du har oprettet et login.
Rabatkoder og gavekort
Med mindre andet er specificeret, gør følgende betingelser sig gældende i forbindelse med
rabatkoder på ordreniveau (ikke enkelte produkttilbud).
1. En rabatkode kan maksimalt benyttes én gang pr. kunde pr. dag.
2. Der kan maksimalt benyttes en rabatkode pr. ordre.
Et gavekort betragtes som et depositum, og forstås derved ikke som et produktkøb. Et gavekort kan ikke benyttes som indbetaling for et nyt gavekort.
Momsrefusion
Når en vare føres ud af landet, bedes du i forbindelse med dit krav om momsrefusion sende gyldig dokumentation (f.eks. salgsfakturaen med toldstempel) samt dine kontooplysninger ind til os. Når dette er fremsendt refunderes momsbeløbet fratrukket et administrationsgebyr på 10% af momsbeløbet (min. 100 kr. og max. 400 kr.)
Returvarer / fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på webshoppen.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:
- har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal benytte vores returskema for fortrydelsesret og sende kopi af denne med retur. Du kan også sende en mail på: info@pioneershop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal fragt. Dette gælder normalt for varer over 30 kg eller 2 meter i længden.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Det kan f.eks være varer afkortet i metermål efter din bestilling, eller varer fremstillet specielt til dig.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Online Distribution
Norddigesvej 4 - Port 6
8240 Risskov, Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på webshoppen har du 24 måneders reklamationsret.
Du kan således reklamere over fejl eller mangler som var tilstede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger hos kunden efter de første 12 måneder jfr. købelovens § 83. Varen vil således blive repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der ydes ikke support eller garanti på gratis software, som ofte medfølger i visse produkter i en prøveversion eller en "Limited Edition”
Support på medfølgende software ydes af producenten. Læs mere om garantireparation.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Læs mere om reklamation i infocentret
Varen sendes efter forudgående aftale til:
Online Distribution
Norddigesvej 4, Port 6
8240 Risskov
Att.: Reparation
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger dog kun op til de fragtpriser vi har på webshoppen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Reparation
Inden du returnerer varen, bedes du oplyse os, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
I visse tilfælde kan reparationstiden minimeres ved at du sender produktet til værkstedet, så kontakt os for nærmere aftale.
Brug gerne vores reparationskema og husk at vedlægge en fakturakopi
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis der sker en fejl på et produkt indenfor garantiperioden (12 måneders garanti fra købsdato + 12 måneders reklamationsret), skal du gøre følgende:
- Udfyld vores online RMA-skema.
- Send det udfyldte RMA-skema til os.
- Afvent vores svar med anvisninger for reparation.
- Send produktet i henhold til vores anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til producenten, da det forkorter reparationstiden).
- Når du sender pakken SKAL du vedlægge:
- Print af RMA skema (når du har udfyldt skemaet modtager du en kopi på din mail)
- Kopi af original faktura (kan findes i din kundekonto)
- Oversigt over medsendt udstyr f.eks. strømforsyning
- Adresse som produktet skal returneres til efter reparation Vi vender tilbage hurtigst muligt.
Betingelser for reparation
-
Varen skal sendes forsvarligt pakket ind og helst i original emballage.
- Hvis den oplyste fejl ikke observeres, eller fejlen skyldes et andet produkt end fremsendte, pålægges et undersøgelsesgebyr på DKK 400,- inkl. moms. Beløbet opkræves pr. faktura, og skal indbetales før varen returneres til dig.
- Vi betaler forsendelsesomkostningerne i forbindelse med returneringen af varen efter endt reparation (kun privatkunder)
- Vi sørger for at dække dine udgifter for tilbageleveringen, men kun hvis du benytter vores retur pakkelabels og kun hvis reparationen er omfattet af garantien eller er reklamationsberettiget (kun privatkunder)
Købelovens almindelige regler
Hvor andet ikke er specificeret i overstående tekst følger vi købelovens almindelige regler.
Kontrakten er udformet og indgås på dansk og er ikke tilgængelig på vores webshop, hvorfor du bør udskrive og gemme ordrebekræftelsen.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi videregiver følgende personoplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
Herunder listes de virksomheder, som personoplysningerne videregives til og formålet med videregivelsen:
- GLS - for at muliggøre levering
- Postnord - for at muliggøre levering
- Dachser - for at muliggøre levering
- UPS - for at muliggøre levering
- TNT - for at muliggøre levering
- Blue Water Shipping - for at muliggøre levering
- Economics - for at muliggøre bogføring i vores økonomistyringssystem
Personoplysningerne registreres hos Music Group Denmark A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på sound er Music Group Denmark A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@pioneershop.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@pioneershop.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Pioneershop.dk
Norddigesvej 4,
8240 Risskov, Danmark
info@pioneershop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________________________________________________
Bestilt den: ________________________ Modtaget den: __________________________
Forbrugerens navn: _________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.08.2020